Välkommen till pressfrukost på Skolforum

Eva Hoas, vd för Skolforum informerar om vad som händer på Skolforum 2012

Andra händelser under måndagen

11.00: Invigning Skolverkets generaldirektör Anna Ekström inviger Skolforum

10.00-15.00: Ministeriet i Idéverkstan. Ministeriet är en heldag om digitalisering, entreprenörskap och jämställdhet. Bli inspirerad av passionerade talare, delta i lekfulla sätt att lära ut programmering, skapa material i Wikipedias skrivstuga och lyssna på hur jämställdhet fungerar i praktiken på skolor.

Prisutdelningar måndag: Årets läromedelsförfattare och Årets skolbibliotek

Hela programmet samt utställarförteckning hittar du här

För mer information, kontakta:

Eva Hoas, vd för Skolforum, 08-749 43 65, eva.hoas@stockholmsmassanse

Ida Mlowe, presskoordinator Stockholmsmässan, 08-749 44 13, ida.mlowe@stockholmsmassan.se

www.skolforum.com

Anmälan och ackreditering

Skolforum är Nordens största utbildningsmässa och mötesplats för lärare och skolledare. Bakom Skolforum står Lärarförbundet, Lärarnas Riksförbund, Svenska Läromedel och Sveriges Skolledarförbund. Skolforum arrangeras årligen i samarbete med Stockholmsmässan. I år går Skolforum den 29-31 oktober.

Stockholmsmässan är en av världens främsta och mest flexibla mötesarrangörer. Vi erbjuder den perfekta mötesplatsen för allt från internationella toppmöten till breda publikmässor. Tillsammans med utställare och arrangörer skapar vi välregisserade möten som ger besökaren inspiration, kunskap och affärsmöjligheter. Som Nordens ledande arrangör genomför vi varje år ett 60-tal branschledande mässor samt ett 100-tal nationella och internationella kongresser, konferenser och evenemang. Varje år välkomnar vi 10 000 utställare, 1,5 miljoner besökare och fler än 7 000 journalister från hela världen.

Kommentarer (0)