IG Markets blir CFD-leverantör för Stockpicker 2012

Stockpicker lanserar idag en helt ny CFD-sajt, detta i samarbete med DMA-mäklaren IG Markets. Efter en omfattande due dilligence med stenhårda krav på kundvänlighet vilken innefattat ett stort antal olika aktörer världen över har vi  valt  i IG Markets som vår CFD-leverantör 2012. Mäklaren går nu in som huvudsponsor av vår premiumtjänst Swing Trader och som exklusiv CFD-partner till Stockpicker AB. Stockpicker kan därmed som ett komplement till en vanlig aktiedepå erbjuda en handelslösning för CFD:s med direkt-access till Stockholmsbörsen och flera andra ledande marknadsplatser. Vidare kan du handla råvaror, valutor och index från en och samma handelsplattform. Stockpicker har inför samarbetet säkerställt att den kundvänliga prisförbättringspolicy som länge kännetecknat IG Markets kommer att erbjudas även under den kommande 12-månadersperioden.

Det är givetvis enormt roligt att en världsledande DMA-mäklare visar intresse att arbeta nära oss och våra > 50 000 kunder. Vi tror att många kommer att uppskatta IG Markets unika direkt marknadsaccess (DMA) som innebär att de aktier du köper omedelbart handlas på den riktiga börsen. Denna funktion ger en fantastisk transparens och närvaro på marknaden. Du kan till och med se din ordrar och avslut i Stockholmsbörsens egen statistik vilket motsvarar våra allt högre ställda krav. IG Markets prisförbättringspolicy innebär dessutom en garanti att kunden alltid får bästa marknadspris och att mäklaren inte ändrar priset i sista sekunden när vinster skall realiseras vilket hos många andra mäklare upplevs som ett stort problem.
Detta säger Henrik Jönsson på Stockpicker AB.

”Vi har annonserat via Stockpicker ända sedan vi etablerade oss i Sverige 2009 och nu väljer vi att fördjupa samarbetet ytterligare. Vi värdesätter kvaliteten på Stockpickers tjänster och tycker att deras kunder är en mycket intressant målgrupp. Jag ser fram emot samarbetet och är övertygad om att det kommer gagna alla parter: Stockpicker, IG Markets och framförallt Stockpickers kunder”, säger Richard Tejme, VD för IG Markets Sverige.

Du finner den nya sajten här: http://www.stockpicker.se/cfd/default.aspx

Fakta om IG Markets

IG Markets är världens största CFD-mäklare och ingår i det börsnoterade IG GROUP, startat 1974. IG Group har idag ett börsvärde motsvarande drygt 18 mdr SEK och ingår i Londonbörsens FTSE-250 index. Koncernen har visat en stadigt ökande vinst sedan starten och utmärkt sig som en av världens mest kundvänliga mäklare inom CFD-handel.

För mer information vänligen kontakta Henrik Jönsson på e-post henrik.jonsson@stockpicker.se alternativt Richard Tejme på richard.tejme@igmarkets.se.

• Finans, aktier, privatsparande

• omxs30