Nytt nummer av Evidens ute nu

Evidens, medicin och läkemedel är namnet på Stockholms läns läkemedelskommittés tidning, som lanserades 2010 och utkommer med sex nummer om året.

Tidningen trycks i omkring 5 000 exemplar. Målgruppen är i första hand förskrivare men tidningen distribueras brett inom Stockholms läns landsting.

Varje nummer har ett tema och innehåller också avdelningar för riktlinjer och behandlingsstrategier, aktuella svenska och internationella nyheter, nya läkemedelsstudier och aktuell läkemedelsstatistik. Tidningen innehåller också en ledare, en kalendersida med aktuella evenemang med mera.

Tidningen ingår i en internationell medlemsorganisation, The International Society of Drug Bulletins (ISDB), som grundades 1986 med stöd av WHO:s Europakontor. Syftet med ISDB är att stödja kommittétidningar, som för att bli medlemmar måste vara redaktionellt och ekonomiskt oberoende från kommersiella intressenter och ha ett högkvalitativt innehåll.

I redaktionen för Evidens ingår läkare, apotekare och medicinjournalister. Du som har synpunkter på tidningen eller vill bidra med något kan mejla till evidens@sll.se.

På janusinfo.se hittar du alla nummer av tidningen samt fullständiga referenslistor till artiklarna.