Juryn till Stora pr-priset utsedd

Pressmedelande 1 februari 2012

Svenska pr-företagen har nu utsett juryn till Stora pr-priset 2012. Den första omgången av tävlingen avgjordes 2011 och fick ett stort genomslag i branschen.

-    När Dagens Media den 27e december 2011 bad tre branschprofiler beskriva årets bästa PR/lobbyinsats nämnde de Zlatans bok, castingen till programmet "så mycket bättre" och appen Wordfeud. Jag förvånas och fascineras över hur brett PR-begreppet används och tycker Stora PR-priset är ett viktigt initiativ för att påvisa detta. Förra året lade juryn stort arbete på att skapa ett ramverk för tävlingen för att så många olika ansatser som möjligt kunna tävla på lika villkor. Jag hoppas att det blir minst lika stor bredd som vi såg förra året, som vi sedan får förmånen att analysera på djupet, berättar ordförande Mats Georgson.

Juryn för Stora pr-priset består av företrädare för små och stora pr-byråer, näringsliv, organisationer och högskoleväsendet. Syftet med att ha en varierad jury med representationer från olika delar i branschen gör att det blir en bred och kvalificerad bedömning. Deras uppgift blir att granska inlämnade bidrag och bland dem utse en vinnare som anses ha utfört ett kvalificerat, strategiskt och idébärande pr- och kommunikationsarbete som lämnat ett bestående intryck.

Jury för Stora pr-priset 2011
Mats Georgson (ordförande), lektor i pr och kommunikation vid Stockholms universitet, VD för affärs- och varumärkesstrategifirman Georgson.
Rita Platzer, VD Rita Platzer Public Relations.
Ann-Charlotte Spegel-Berg, kommunikationschef på Statens fastighetsverk.
Christer Ekelund, kommunikationsdirektör på ISS Sverige.
Jenny Öijermark, styrelseordförande i Svenska pr-företagen.

Stora pr-priset är ett initiativ från branschorganisationen Svenska pr-företagen i samarbete med Mynewsdesk.Tävlingen är öppen för alla bidrag och kan tilldelas en individ, en grupp, ett företag eller en organisation. Nomineringstiden är öppen till den 20 februari. Det kan anmälas via ett webbaserat formulär som finns här http://www.surveymonkey.com/s/storaprpriset och på MyNewsdesk samt Svenska pr-företagen.

För ytterligare information, kontakta:
Jenny Öijermark, ordförande i Svenska pr-företagen
Tel: 070-734 08 04, e-post: jenny.oijermark@joi.se

Länk till pressrum:  http://www.mynewsdesk.com/se/pressroom/storaprpriset

Svenska pr-företagen är en modern branschförening, öppen för alla pr-byråer. Föreningen arbetar aktivt för att skapa gemensamma mötesplatser, driva opinion i relevanta branschfrågor samt höja intresset och kunskapen om pr- och kommunikationsfrågor. Föreningen har ca 35 medlemsföretag och är ideellt driven. www.svenskaprforetagen.se