Länsförsäkringar Göinge erbjuder ”Digitalt bankfack” från Storegate

Nu erbjuder Länsförsäkringar Göinge en webbaserad tjänst för säker lagring av digital information. Som ett komplement till att lagra information på hårddiskar kan man även lagra den i sitt ”Digitala bankfack” hos Storegate. Skulle datorn krascha eller bli stulen återställs lagrade filer enkelt via det ”Digitala bankfacket”. All lagrad information är tillgänglig dygnet runt och är åtkomlig från vilken dator eller mobiltelefon som helst.

– För oss känns det naturligt att utöka skyddet för våra boendeförsäkringskunder, säger Anette Jakobsson, marknadsassistent på Länsförsäkringar Göinge. I dag har de flesta en digitalkamera och behöver ett tillförlitligt skydd för bilderna man tar. Med Storegates lösning kan våra kunder lagra bilder eller andra viktiga dokument på ett säkert sätt, och dessutom komma åt dem smidigt via en internetuppkopplad dator eller mobil.

– Storegates tjänst har en stark koppling till de tjänster ett försäkringsbolag erbjuder. Kunder vill känna trygghet för såväl sina ägodelar som sina digitala filer, säger Torbjörn Nilsson, partneransvarig på Storegate AB. Länsförsäkringar Göinge är det fjärde länsförsäkringsbolaget i kedjan som erbjuder Storegates tjänst och det känns spännande att inleda ett samarbete med dem.

Samarbetet startar i oktober och marknadsförs tillsammans med försäkringsbrev samt via Länsförsäkringar Göinges hemsida.

Partneransvarig, Storegate AB, tel: 0706-38 08 67, torbjorn.nilsson@storegate.se
Marknadsassistent och webbansvarig, Länsförsäkringar Göinge, tel: 0451-489 00, anette.jakobsson@lansforsakringar.se

• backup
  • hårddisk
  • internet
  • lagring
  • storegate ab
  • länsförsäkringar göinge
  • länsförsäkringar
  • storegate autostore

Storegate AB är ledande leverantör av tjänster för säker lagring av digital information via Internet. Storegates tjänster erbjuds globalt via egna distributionskanaler och i nära samarbete med partners. Storegates huvudkontor är placerat i Karlshamn.

Länsförsäkringar Göinge:
Länsförsäkringar följer ett gammalt framgångsrecept - lokala, självständiga länsförsäkringsbolag som samverkar genom ett starkt försäkrings- och utvecklingsbolag, Länsförsäkringar AB. Tillsammans bildar vi Sveriges enda kundägda och lokalt förankrade bank- och försäkringsgrupp.