Storegate i avtal med TeliaSonera

Storegate Solutions har tecknat avtal med TeliaSonera om att fortsätta leverera företagets lagringstjänst ”Telia Säker lagring”.

– Vi är oerhört glada och stolta över att vi vann denna upphandling och att vi därmed fick ett förnyat förtroende för att leverera och utveckla tjänsten ”Telia Säker lagring”, säger Matz Karlsson, VD på Storegate AB. Avtalet med TeliaSonera innebär att vi säkrar en fortsatt expansion i Norden och i Europa. Avtalet innebär också att vi kan fortsätta att växa som bolag vilket naturligtvis är glädjande för oss som arbetar på Storegate.

Konsumenternas behov av att lagra sin digitala information på ett säkert ställe växer för varje dag. Med Telia Säker lagring kan kunder lagra viktig information på ett enkelt och säkert sätt och sedan komma åt informationen via sin dator, mobil app eller via Telia digital TV. Dessutom kan man dela med sig av exempelvis digitala bilder till vänner och bekanta. I dag erbjuder TeliaSonera tjänsten Säker lagring i Sverige och Norge. På den svenska marknaden lanserades i januari den nya tjänsten Telia Säker lagring Extra som ger backup för 29 kr per månad.

Storegate grundades 2003 av Matz Karlsson och Bertil Hedén som kommer från telecom-sektorn. 1998 grundande Matz och Bertil Wireless Maingate som idag är marknadsledande inom industriell telekom (M2M) i Norden. Ägare till Storegate AB är, utöver grundarna, Industrifonden, Servisen, Sparbankens Näringslivsstiftelse samt T-bolaget

VD Matz Karlsson, Storegate AB, +46 (0) 703-20 14 01, matz.karlsson@storegate.se