Krušovice väljer Story som strategisk partner

Tjeckiska ölvarumärket Krušovice har inlett ett samarbete med Story Relations för kommunikationstjänster på den svenska marknaden.

Vi valde Story för att de visade stort engagemang och kreativ höjd i pitchprocessen. Det är viktigt för oss att ha en byrå som förstår vårt varumärke och som kan ta strategiskt ansvar för vår kommunikation, och där visade Story upp styrkor som känns rätt för oss, säger Per Gudrunson, Brand Manager för Krušovice på Spendrups.

Krušovice är ett anrikt tjeckiskt ölvarumärke med en historia som sträcker sig tillbaka till år 1581, då kejsare Rudolf II förvärvade bryggeriet. På den svenska marknaden har Krušovice idag en mörk lager samt en ljus pilsner; den sistnämnda utsågs i höstas till världens bästa tjeckiska pilsner.

Uppdraget innefattar ett övergripande ansvar för Krušovices kommunikation och varumärkespositionering.

Vi är väldigt stolta över att Krušovice har valt Story som samarbetspartner. Det är ett spännande varumärke med starka anor och lång historia, som vi ser fram emot att bygga vidare i Sverige, säger Helya Houshmand, byråchef på Story Relations.

Krušovices team på Story Relations består av Josefine Raneke, Sofia Eddelid och Helya Houshmand.

Story Relations samarbetar bl.a. med Newcastle Brown Ale, Annas Pepparkakor, Michelin, Irish Food Board och Lotus Bakeries. Läs mer på: www.storyrelations.com

• pr agency
  • krusovice

Story Relations är en personlig och välkomnande kommunikationsbyrå med säte i Stockholm. Vi är nyfikna och resultatorienterade kommunikationsexperter som med passion och engagemang skapar värde för våra kunder.