Newcastle Brown Ale väljer Story Relations

Sveriges mest sålda ale, Newcastle Brown Ale, väljer kommunikationsbyrån Story Relations efter en byråpitch.

Vi valde Story efter en pich mellan tre väldigt duktiga byråer. Story var de som vi tyckte förstod vårt varumärke, vår målgrupp och våra utmaningar bäst. Deras analys och första presentation tog oss med storm, säger Isabella Santos, Business Development & Activation Manager Sweden på Heineken.

Uppdraget innefattar bland annat produktlanseringar och kommunikationsarbete kring konceptet #NoBollocks. Först ut är en efterlängtad lansering av Newcastle Brown Ale på 33 cl burk.

På Story är vi mat- och dryckesfantaster hela bunten, så jag ska inte sticka under stol med att det är väldigt roligt att jobba med kungen av ale, en ölsort allt fler svenskar lärt sig att älska. Vi kände direkt att vi är rätt byrå för Newcastle Brown Ale och är självklart glada över att de kände samma sak, säger Helya Houshmand, byråchef på Story Relations.

Newcastle Brown Ale, som ägs av Heineken, är Sveriges mest sålda ale. År 2012 lanserade företaget en prisbelönt internationell kampanj, #NoBollocks, som syftar till att marknadsföra öl utan de klyschor och ******** [Eng. bollocks] som ölreklam vanligtvis präglas av. I Sverige lanserades kampanjen med en TV-kampanj och ett samarbete med Alex & Sigge i deras podcast och Youtubekanal.

Se den officiella reklamfilmen här: https://www.youtube.com/watch?v=8rUnjJDVdPA&list=UUdfrgbb2njONUvgXqcpbD6Q

Alex & Sigges reklamfilm för Newcastle Brown Ale:

Story arbetar idag bland annat med Michelin, Irish Food Board, Lowcostholidays, Annas Pepparkakor, Citycon, Great Earth, Oriflame och Cederroth. Läs mer på: www.storyrelations.com

• PR, kommunikation

• pr-byrå
  • story relations
  • helya houshmand
  • newcastle brown ale
  • story

Story är en personlig och välkomnande kommunikationsbyrå med säte i Stockholm. Vi är nyfikna och resultatorienterade kommunikationsexperter som med passion och engagemang skapar värde för våra kunder.

Helya Houshmand

Presskontakt Grundare och VD +46 70 100 77 50