Premiär för bokserien ”Sagan om Isfolket” som ljudbok från Storytel

Pressmeddelande   •   Jul 08, 2013 09:31 CEST

Storytel tecknar ett exklusivt avtal med en av Sveriges populäraste författare, Margit Sandemo. Avtalet gäller bokserien ”Sagan om Isfolket” och består av 47 bästsäljande böcker som lanseras med start den 10 juli. Historien om ättlingarna till Tengel den onde av Isfolket är den genom tiderna mest sålda fantasysagan i hela Norden. Uppläsare är skådespelerskan Julia Dufvenius.

Storytel, Sveriges största och snabbast växande digitala tjänst för strömmade ljudböcker i mobilen, gör sin första säsongsatsning. Först ut är bokserien ”Sagan om Isfolket” som har sålts i 25 miljoner exemplar. Den första säsongen består av de fem böckerna ”Trollbunden”, ”Häxjakten”, ”Avgrunden”,” Längtan” och ”Dödssynden”. Den populära boksviten på 47 spännande böcker är en släktsaga om det onda arvet och övernaturliga krafter. Serien utspelar sig från mitten av 1500-talet till 1900-talet.

Böckerna kommer att släppas i sex säsonger där den första kommer att finnas tillgänglig redan i juli. Säsong 2 beräknas finnas tillhanda lagom till jul. I dagsläget finns serien endast på Storytel.

- Vi på Storytel är fantastiskt glada över att ha fått möjligheten att göra en nyproduktion av den här älskade serien. Vi är lyriska, våra kunder är glada och vi tror att Julia lyfter serien till en ny nivå värdig 2013, säger Ambra Pierrou, marknadschef på Storytel. Vi tror på starka berättelser och den här rafflande släktsagan där gott ställs mot ont är inte bara fantastisk underhållning utan en av de mest populära fantasyberättelserna som någonsin har skrivits.

Bakom idén med att lansera Sandemos populära boksvit som ljudbok ligger Julia Dufvenius. Hon är en av de mest uppskattade ljuboksuppläsarna hos Storytel.

- Sandemos klassiska böcker har älskats och sträcklästs av generationer unga kvinnor. Som ljudbok kommer hon nå en ny generation och jag är så stolt över att få vara Isfolkets röst, säger Julia Dufvenius.

Elisabeth Ohlson Wallin står för omslagsfotografier till alla säsonger.

Billigt med ljudböcker:

Ett pröva på abonnemang hos Storytel kostar från 49 kronor. Tjänsten påminner om Spotifys service där du betalar för ett abonnemang. Böckerna strömmas i formatet mp3 och det går att lägga dem i offlineläge så att man kan lyssna även utan telefontäckning.

Storytel har avtal med nästan alla förlag i Sverige och kan därför erbjuda sina kunder i princip varenda titel som ges ut som ljudbok, så fort de kommer ut i handeln. I dagsläget finns över 5 000 titlar på Storytel och fler läggs till varje månad.

Så här gör du:

Storytel är en digital abonnemangstjänst som strömmar ljudböcker till din mobiltelefon. Du fyller i dina uppgifter hos Storytel. Därefter laddar du hem en app till din telefon (iPhone, Android och Windows Phone) och startar ett abonnemang.

Storytel är världens första ljudbokstjänst för strömmande lyssning i mobilen och marknadsför sig under devisen "Att lyssna är det nya läsa". Sedan tjänsten lanserades 2005 har mer än 500'000 ljudböcker lyssnats på genom tjänsten, som fungerar genom Storytel's app för iPhone, Android och Windows Phone-mobiler. Under 2012 omsätter Storytel 35 Mkr och har 33'000 abonnenter i november 2012. För mer information om Storytel, besök gärna www.storytel.se

Vill nu ha ut alla avsnitt på sagan om isfolket 😫 har blivit beroende .

- Fannyanna - 2013-09-21 20:57 CEST

Får vi veta när nästa bok kommer ut? För alla oss som lyssnar på serien är väntan för lång, olidligt lång :)

- Linda - 2013-11-05 21:41 CET

Går det att få utgivningsdatumen på samtliga böcker i Serien Sagan om isfolket ochDiana Gabaldons Outland serie?

- Maria Norman - 2014-07-22 14:49 CEST