Premiär för Storytel Dox

Pressmeddelande   •   Jun 07, 2017 08:00 CEST

Storytel Dox - en digital tidskriftshylla

Storytels nya utgivningslinje heter Storytel Dox och vänder sig till alla som är intresserade av fördjupad journalistik. Artiklar, intervjuer och grävande reportage återutges som ljudböcker, e-böcker och print-on-demand. Ämnesområdena sträcker sig från allt mellan historia och vetenskap till olösta mord och människoöden som griper tag.

– Vi vill fungera som en digital tidskriftshylla där det garanterat finns något för alla, säger Annika Seward Jensen, förläggare på Storytel Dox.

De 20 första artiklarna släpps nu i juni och därefter utkommer ytterligare 20 artiklar varje månad. Storytel Dox har ett nära samarbete med tidningen Filter vars kvalitativa reportage passar väl in i den profil som utmärker Storytel Dox.

Samtidigt som de första artiklarna släpps lanseras även Storytel Dox Podcast.

– Podcasten är för den som är nyfiken på journalister och journalistik, som uppskattar berättarkonst och vill höra historierna bakom reportagen, säger Annika Seward Jensen, som i varje avsnitt samtalar med en gäst som är aktuell i samband utgivningen.

Se trailer här

Lyssna på podcast här

Storytel är ljudbokens variant av Spotify, och världens första tjänst för obegränsad läslyssning i mobilen. Storytel har en offlinefunktion som gör det möjligt för användarna att lyssna på ljudböcker även när det inte finns tillgång till mobil uppkoppling. Storytels abonnentstock växte under 2016 med 47% och hade i december 2016 360 200 betalande kunder. Under 2016 omsatte Storytel inom affärsområdet Streaming 494 Mkr , en ökning med närmare 65% jämfört med 2015. Bolaget finns i Sverige.

För mer information om Storytel, besök gärna www.storytel.se