Stos välbesökta monter på senaste Nordbyggmässan.

Sto på Nordbygg 2018

Sto finns även i år på plats på Nordbyggmässan i Älvsjö 10-13 april. Våra huvudteman är hållbarhet och kreativitet. Vi kommer att visa hur våra system och produkter bidrar till ett mer omsorgsfullt byggande och kan hjälpa till att förverkliga kreativa idéer.

Exempel på energieffektiva och klimatsmarta lösningar:

• Sänkt energiförbrukning med våra smarta fasadsystem.
  • Integrerade solceller i fasaden med det ventilerade fasadsystemet StoVentec ARTline.
  • Förbättrad inomhusmiljö med våra emissionsskyddande golv.
  • Smutsen rinner av med regnet och ger ett naturligt skydd mot påväxt med vår bioniska puts och fasadfärg med Lotus­Effect® Technology.
  • Den bioniska fasadfärgen StoColor Dryonic® med inspiration från den namibiska skalbaggen uppfyller höga krav inom hållbart byggande och har radat upp priser och utmärkelser.
  • Tunnelbeläggning som enkelt rengörs utan kemikalier.

Dessutom kommer vi på mässan att presentera följande produktnyheter:

Kreativa fasadytor
Vi har ett brett sortiment av olika ytbeläggningar, som puts, fasadfärg, glas, sten eller formgivna fasadelement. Med olika strukturer, mönster, former och storlekar får du stort utrymme för dina kreativa visioner. På Nordbygg kommer vi presentera Stos senaste nyheter:

StoSignature är ett system för designade putsfasader som ger dig största möjliga frihet att realisera din vision. Genom att kombinera strukturer, appliceringstekniker och effektmaterial kan du skapa en alldeles unik fasad.

Sto-Ecoshapes är förtillverkade putselement som kan skapas i den form, kulör och textur du önskar. Sto-Ecoshapes är tunna och flexibla och passar utmärkt även till rundade ytor.

Ny tunnelbeläggning
Vi presenterar StoConcrete Protect Tunnel, en ny beläggning för tunnlar som ger sänkta underhållskostnader och minskade avstängningstider.  Tack vare beläggningens ljusa, icke reflekterande yta bidrar den även till ökad trafiksäkerhet i tunneln.

Sto finns även representerade i montern Betongexperterna. Några av Stos mycket erfarna och kunniga medarbetare finns på plats för att svara på besökarnas frågor och inspirera till intressanta diskussioner om betong. Betongexperternas monter heter C12:45.

Stos monter finner du här: C11:43.