JUNIOR WEEKS - LOCKAR BARNFAMILJER TILL STÖTEN I VINTER

JUNIOR WEEKS - LOCKAR BARNFAMILJER TILL STÖTEN I VINTER

Stöten i Sälen har till kommande vintersäsong skapat ett unikt koncept för barnfamiljer.

Stöten i Sälen erbjuder barnfamiljer ett unikt koncept. Alla familjer får en mängd fria aktiviteter och fria matupplevelser på plats i Stöten. Fritt bad, lunch, middag, skidskola, skidhyra, SkiPass och samtliga Stötens barnaktiviteter i Vargklubben. Det enda som krävs är att en vuxen betalar så får ett barn, upp till 8 år fritt nyttja aktiviteterna.

Christoffer Tilstam, marknadsansvarig säger: - “Vi har skapat Junior Weeks för att vi vill se fler barn som utövar sporten. Återväxten för skidanläggningar i Sverige är viktig för framtiden, så att vi kan behålla den fina skidkultur som finns i landet. Utöver Junior Weeks erbjudandet har vi samtidigt mycket låga priser på boende vilket gör att det blir det extra förmånligt för barnfamiljerna att komma till Stöten i vinter. Hela 11 veckor finns erbjudandet i anläggningen, vecka 2-6 och 10-15. Vi tror och hoppas på att barnfamiljerna kommer att uppskatta Junior Weeks.”

Stöten i Sälen AB är en av Sveriges ledande skiddestinationer belägen i Sälen, nordvästra Dalarna. Anläggningens liftomsättning var 33 MKR säsongen 12/13. Den totala omsättningen i Stöten i Sälen AB uppgick till 60 MKR. Anläggningen har 18 liftar och 32 nedfarter och har Sälens bästa skidåkning enligt Synovate undersökning. Utöver skidåkningen finns alla faciliteter som krävs för att få en trevlig vintersemester. Stöten erbjuder både grupp- och privatresor. Barnfamiljer, kompisgäng, seniorer samt konferenser. Skidresorna säljs inhouse via internet och telefon samt via återförsäljare. Under vintersäsongen är ca 220 personer anställda.