Ny stugby och mer skidåkning för pengarna!

Stöten är den nordligaste anläggningen i Sälen och ger med detta en av de i särklass vackraste naturupplevelserna i svenska fjällen. Från toppen på Stötens högsta backe njuter man av en milsvid utsikt över såväl svenska som norska fjällen. Stöten är en fullserviceanläggning och erbjuder alltifrån SPA, bowling, skotersafari, hundspann, en 3D-salong och till detta en mängd restauranger. Inför årets säsong har Stöten iordningställt första etappen av nya Pistbyn och erbjuder nu mer än 3 000 bäddar totalt och står därmed redo att ta emot såväl barnfamiljer, proffsåkare som nöjeslystna skidåkare.

-          Vi ser verkligen fram emot årets säsong. Med längre öppettider i backarna kommer vi kunna erbjuda både längre och mer skidåkning för våra gäster. Nya Pistbyn har byggts på ytterligare och Stöten i Sälen står nu väl rustade för att ger våra gäster bästa möjliga upplevelse, säger Jens P Stenseth, VD för Stöten i Sälen.

Uttökade öppettider och mer skidåkning för pengarna

Med ett större utbyggt liftsystem än boendekapacitet kan Stöten fortsätta sitt goda rykte som skidorten där man får mer skidåkning för pengarna. Liftköerna uteblir och mer tid ges åt åkningen i sig. Inför årets säsong har Stöten även utökat öppettiderna i utvalda backar till klockan 18 varje dag.

Stötenappen

Kolla in den nya Stötenappen – där kan man hålla sig uppdaterad på allt som händer i Stöten. Väder, happenings, liveband och med webbkameran kan man dessutom följa allt som händer i backarna – live.

För ytterligare information, kontakta:

Christoffer Tilstam, Stöten i Sälen
E-mail: christoffer.tilstam@stoten.se, tel: 0280-75 112

För pressrelaterade frågor och högupplösta bilder kontakta presskontakt:

Jessica Karlsson, Skugge&co
E-mail: Jessica.karlsson@skuggeco.se tel: 070-352 41 20

Stöten i Sälen är känt för att ha Sälen bästa skidåkning. Anläggningen har 19 liftar och 30 nedfarter med en total pistlängd på 35 km. Den totala liftkapaciteten är hela 18 000 personer/timme vilket gör anläggningen närmast kö-fri.. Verksamheten omfattar även stugbyar, hotell, restauranger, sportservice, SPA, bad och konferensanläggning och allt boende är ski-in/ski-out.