Strandvägen 1 och Milles gästas av Eataly under november

Den 7 november inleds en italiensk månad på restaurangerna Strandvägen 1 och Milles i samarbete med Eataly. Varje vecka besöks restaurangerna av två hitresta Eataly-kockar som representerar olika italienska regioner och som satt samman en meny som baseras på säsong och tradition för området. Dessutom finns under månaden även en stående tryffelrätt och ett utökat urval av viner som passar lite extra bra i kombination med maten.

I början på nästa år öppnar Eataly på Biblioteksgatan i Stockholm. Eataly är en italiensk mötesplats med saluhall, restauranger, café, barer och en stor butik som erbjuder regionala produkter från hållbara italienska och lokala producenter.

– Det här blir ett underbart sätt för oss att lära känna och smaka på Eataly lite närmare. Vi får dessutom möjlighet att träna och testa innan vi öppnar i Bibliotekstan i början på nästa år, säger Pelle Lydmar, vd på både Strandvägen 1 och Eataly.

Första veckan besöks Strandvägen 1 och Milles av Marco Visciola från Ligurien och Diego Rossini från Piemonte från Eataly.

Den italienska månaden pågår från 7 november - 2 december, tisdag – lördag från kl 17.00.

07/11-11/11
Marco Visciola LIGURIEN
Diego Rossini PIEMONTE

14/11-18/11