200 procent måluppfyllelse i Vasallens bästa säljstartskampanj någonsin

När Vasallen skulle sälja 46 lägenheter i Rindö Hamn i somras, satsade kommunikationsbyrån Strateg på en kombination av digitala och traditionella kanaler. Nu har resultaten sammanställts. Säljmålet vid start var satt till 25 procent, men redan efter första visningen var hälften av lägenheterna bokade.

Vasallen utvecklar ett före detta regementsområde till en modern skärgårdsdröm i Rindö Hamn, strax utanför Vaxholm. I somras startade försäljningen av 46 lägenheter i Brf Kapernaum. Kommunikationsbyrån Strateg fick i uppdrag att genomföra en kampanj inför säljstarten med mål om att sälja 25 procent av lägenheterna vid säljstart. Nu har Vasallen summerat kampanjen och konstaterar att det är företagets mest lyckade kampanj någonsin. Redan efter första visningen var 50 procent av lägenheterna bokade.

– Säljstarten var en succé. Köpintresserade köade i två timmar innan visningen, över 100 personer kom och 40 önskemål om lägenheterna är inlämnade. Detta är vår mest lyckade kampanj genom tiderna, säger Fredrik Brehmer, vice vd på Vasallen.

Storsatsning på rörligt material

För att nå rätt målgrupper blev lösningen en kampanj där både traditionella och digitala kanaler användes. Tidigare har Vasallen annonserat i traditionella kanaler med goda resultat, men var nu öppna för att gå mer digitalt. Strateg satsade på rörligt material, som passade kombinationen av målgrupp, kanalval och koncept. Med en kombination av sociala medier, dagstidningar och livsstilsmagasin tillsammans med webbplats, nyhetsbrev och prospekt, som skapar rätt känsla för lägenheterna, fick kampanjen stor spridning.

– Vasallen är en modig kund som vågar tänka nytt. Det är kul att ha förtroende att hitta på nya lösningar som ger goda resultat, säger Leif Goldkuhl, kundansvarig och strategisk rådgivare på Strateg.

För mer information, kontakta:

Leif Goldkuhl, projektledare och kundansvarig, 070-184 44 09