Malmöföretaget Stratiteq vill dubbla verksamheten

Pressmeddelande   •   Jan 26, 2016 06:00 CET

Hög tillväxt utgör en väsentlig del av bolagets strategi för de närmaste åren, inledningsvis genom omfattande rekrytering. För närvarande ska ett tiotal tjänster tillsättas i Malmö.

Den lagda tillväxtstrategin öppnar upp för nya etableringar och partnerskap. Beslut angående ytterligare ett kontor i Sverige är nära förestående och i december annonserades ett strategiskt samarbete med danska ProActive.

För mer information, vänligen kontakta:

Anna Werntoft
VD, Stratiteq Sweden AB
anna.werntoft@stratiteq.com

Johan Ahlkvist
Styrelseordförande, Stratiteq Sweden AB
johan.ahlkvist@stratiteq.com

Stratiteq är affärs- och IT-konsulter som stödjer företag i digitalt driven beteendeförändring – hela vägen från strategi till tekniskt genomförande. Företaget erbjuder helhetslösningar inom beslutsstöd, CRM, e-handel, intranät, kundportaler och leadshantering samt fullskalig mjukvarutveckling. Stratiteq grundades 2004 och har idag ca 80 medarbetare med kontor i Malmö. 2015 uppgick omsättningen till 86 Mkr. Några av kunderna är Camfil, Elfa, E.ON, Höganäs, OKQ8, Region Skåne, Securitas, Skånetrafiken och Vattenfall.

Kommentarer (0)