Malmöföretaget Stratiteq är en Office 365 E5-partner

För några år sedan mötte förespråkare av molntjänster stor skepsis, inte minst hos IT-chefer på stora företag. Idag är molnbaserade lösningar avgörande för att uppnå kostnadseffektiv IT.

I slutet av 2015 lanserade Microsoft planen Office 365 E5 för företag och koncernbolag som gör betydande investeringar i Office 365 och kringliggande molntjänster.

Office 365 E5 omfattar Office 365 som produktivitetsplattform med dess samarbetsfunktioner, Skype for Business för realtidskommunikation såsom Cloud PBX och PSTN Conferencing, nya analysfunktioner som Power BI och Delve Organizational Analytics samt de nya säkerhetsfunktionerna eDiscovery, Customer Lockbox, Data Loss Protection (DLP) och Safe Attachments.

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Ahlkvist
Styrelseordförande, Stratiteq Sweden AB
johan.ahlkvist@stratiteq.com

• safe attachments
  • data loss protection (dlp)
  • customer lockbox
  • ediscovery
  • delve organizational analytics
  • power bi
  • pstn conferencing
  • cloud pbx
  • skype
  • office365
  • microsoft
  • affärskonsult
  • it-konsult

Stratiteq är affärs- och IT-konsulter som stödjer företag i digitalt driven beteendeförändring – hela vägen från strategi till tekniskt genomförande. Företaget erbjuder helhetslösningar inom beslutsstöd, CRM, e-handel, intranät, kundportaler och leadshantering samt fullskalig mjukvarutveckling. Stratiteq grundades 2004 och har idag ca 80 medarbetare med kontor i Malmö. 2015 uppgick omsättningen till 86 Mkr. Några av kunderna är Camfil, Elfa, E.ON, Höganäs, OKQ8, Region Skåne, Securitas, Skånetrafiken och Vattenfall.