Ny styrelse för Stratiteq

PRESSMEDDELANDE FRÅN STRATITEQ
MALMÖ, 29 AUGUSTI 2013

NY STYRELSE FÖR STRATITEQ

Sedan Stratiteq grundades 2004 har styrelsen i huvudsak representerats av företagets ägare. Nu har tre nya ledamöter rekryterats till styrelsen – för att möta kommande tillväxt och fortsatt vara ett konsultföretag med en lönsamhet högre än branschsnittet.

Den nya styrelsen representeras av Åsa Skogström Feldt (ledamot), Hans Iakob Estrup (ledamot), Jesper Jelmteg (ledamot), Jan Nilsson (ledamot) och Johan Ahlkvist (ordförande).

Åsa Skogström Feldt har lång erfarenhet av internationella affärsutvecklings- och marknadsfrågor, bland annat från Sony Ericsson. Hon har även varit VD för Hungerprojektet, en organisation som arbetar med samhällsentreprenörskap. I dag är Åsa globalt ansvarig för Next Generation och socialt entreprenörskap inom IKEA.

Hans Iakob Estrup har arbetat i ledande befattningar inom IT-branschen sedan 1988 för Fujitsu, IBM och Unisys. Han har stor erfarenhet från strategisk utveckling, säljledning, applikationsutveckling och outsourcing. Hans Iakob har även arbetat som managementkonsult. Han är boende i Köpenhamn.

Jesper Jelmteg har arbetat inom managementkonsulting sedan 1988 på Alexander Proudfoot, Andersen, Celerant och Hitachi. Hans fokusområden har varit Operational Strategy, Change Management, och Operational Excellence. Jens har juristexamen från Lunds Universitet och MBA från Georgetown University/Stanford. Han har även arbetat med miljöfrågor och var delaktig i etableringen av 48 havsbaserade vindkraftverk på Lillgrund, sydväst om Malmö.

Jan Nilsson har arbetat inom IT-branschen sedan tidigt 80-tal. Han har bland annat varit VD för Enator, regionchef Guide, regionchef Framfab, svensk VD Maersk Data och affärsutvecklare IBM. Jan grundade IT-företaget itAssign där han även var VD. I dag har han flera styrelseuppdrag inom IT-branschen (Absalon International, Kompetenser, Whitelake Software Point) och har tills nu varit Stratiteqs styrelseordförande.

”Nu tar vi ytterligare ett steg i Stratiteqs utveckling. Timingen är perfekt. Det går bra för oss och vi fortsätter växa. Samtidigt ställs vi inför viktiga beslut kring alla de möjligheter som vi ser framåt”, säger styrelseordförande Johan Ahlkvist (tidigare Stratiteqs VD).

För mer information, vänligen kontakta:

Johan Ahlkvist
Styrelseordfötande
johan.ahlkvist@stratiteq.com

Anna Werntoft
VD, Stratiteq
anna.werntoft@stratiteq.com

Stratiteq är affärs- och IT-konsulter som stödjer företag i digitalt driven beteendeförändring – hela vägen från strategi till tekniskt genomförande. Specialområdena är CRM, beslutsstöd och portaler. Företaget grundades 2004 och har idag 80 medarbetare med kontor i Malmö. Bland kunderna finns E.ON, Höganäs, Interpares, MECA, OKQ8, Region Skåne, Securitas och Sparbanken Öresund. Omsättningen 2012 uppgick till 81 MSEK, med EBIT 9 %. www.stratiteq.com

• it-konsult
  • affärskonsult
  • styrelse
  • johan ahlkvist
  • hans iakob estrup
  • jan nilsson
  • åsa skogström feldt
  • lönsamhet
  • tillväxt
  • jesper jelmteg

Stratiteq är affärs- och IT-konsulter som stödjer företag i digitalt driven beteendeförändring – hela vägen från strategi till tekniskt genomförande. Våra specialområden är CRM, beslutsstöd och portaler.