Stratiteq vinnare Microsoft Partner Award 2017

Med ”Bästa digitala kundtransformation” avses ”En partner med kundcase baserat på den nya tekniken som gett kunden möjlighet att utveckla sin affär på ett helt nytt sätt”.

Motiveringen lyder:

”Stratiteq har för sin kunds räkning tagit fram en lösning för att utveckla kollektivtrafiken i regionen. Systemet har bland annat gjort det möjligt att utveckla en mer flexibel prismodell med syfte att förenkla resandet. Idag genomförs årligen 165 miljoner resor, med ett långsiktiga mål att 2030 ha en marknadsandel på 40 procent av alla motorburna resor. Lösningen är helt baserad på Microsoft Azure [plattform och tjänster för molnbaserad databearbetning] och utvecklades och implementerades på mindre än tolv månader."

För mer information, vänligen kontakta:

Magnus Särnevång
Marknadschef, Stratiteq Sweden AB
magnus.sarnevang@stratiteq.com

Anna Werntoft
VD, Stratiteq Sweden AB
anna.werntoft@stratiteq.com

• digitaltransformation
  • kollektivtrafik
  • skånetrafiken
  • partneraward
  • microsoft

• Skåne

Stratiteq utvecklar företag och organisationer i digitalt driven beteendeförändring – hela vägen från strategi till tekniskt genomförande. Företaget erbjuder helhetslösningar inom beslutsstöd, CRM, e-handel, intranät, kundportaler och leadshantering samt fullskalig mjukvarutveckling och affärsutveckling. Stratiteq grundades 2004 och har idag 110 medarbetare med kontor i Malmö och Stockholm. 2016 uppgick omsättningen till 115 Mkr. Några av kunderna är Camfil, E.ON, Höganäs, OKQ8, Region Skåne, Securitas, Skånetrafiken och Vattenfall.

Magnus Särnevång

Presskontakt Marknadschef +46 709-909197