Ny ledare för affärsområdet open management

–Det närmaste året ska vi minst fördubbla affärsområdet, både till antalet konsulter och i omsättning. En spännande och utmanande resa, säger nytillträdde ledaren Fredrik Hasselberg.

Open management är ett nytt affärsområde på Stretch. Det innebär i praktiken projektledningstjänster samt rådgivningstjänster kring outsourcing, tjänstebaserade IT-leveranser (cloud) och verksamhetsutveckling med hjälp av bland annat LEAN.

–Förmågan att driva komplexa projekt blir alltmer en framgångsfaktor, och ofta skillnaden mellan vinst och förlust. Det är den förmågan vi erbjuder våra kunder – med erfarna projekt- och programledare.

Open management är ett nytt affärsområde med en ny ledare – men Fredrik Hasselberg är inte ny på Stretch. Han har under sina dryga tre år på bolaget arbetat som konsult och senior projektledare, och även varit verksam i ledningsarbetet inom Stretch på affärsområdes- och bolagsnivå. Alla roller som ger värdefulla perspektiv för en ledare.

–Jag har fått möjligheten att driva ett flertal spännande och verksamhetskritiska projekt och program hos våra kunder, säger Fredrik. Och det ska vi fortsätta med.

• open management
  • ledare