Dubbelt upp för Stretch Stockholm – Henrik Smedberg ny VD

Stretch Stockholm gör en stark avslutning på 2013. Nu under Q4 är det mycket som går vår väg. Vi har bland annat haft flera lyckosamma kundleveranser, med fortsatt fina vitsord. Vi har nya spännande kundorders och nya viktiga rekryteringar. Dessutom kommer vi i Q4 göra ett riktigt bra resultat. Det är därför extra glädjande att vi har rekryterat en ny VD, Henrik Smedberg, som började 1 december, säger Malin Anjou styrelseordförande för Stretch Stockholm.

Vi var på jakt efter en ledare med ett starkt nätverk, ett brinnande intresse för försäljning och som ville anta utmaningen att dubbla vår affär på Stockholmsmarknaden på tre år. Henrik Smedberg passar utmärkt på profilen. Henrik kommer från Ariba, som idag är en del av SAP, där han under sina drygt 10 år varit ansvarig för och byggt upp Nordenverksamheten. Utöver Nordenansvaret har Henrik också haft försäljningschefsrollen för Mellanöstern och Afrika. Henrik har både en spännande entreprenöriell bakgrund och en gedigen kompetens inom SaaS och Cloud software, som många av våra kunder är intresserade av, fortsätter Malin.

En av de främsta anledningarna till att jag valde Stretch var deras aggressiva målsättning kring att dubbla affären på tre år. Sådana ambitioner går jag igång på. Jag har följt Stretch nära under de senaste åren då de är en stark partner till Ariba. Jag har därför redan en bra känsla för bolaget och dess medarbetare. Så valet var lätt. Kompetensen är hög på Stretch, men kulturen är det som sticker ut jämfört med andra konsultbolag, säger nyblivna VD:n för Stretch Stockholm Henrik Smedberg. Ledorden för Stretch - Omtanke, Nyfikenhet, Resultat - är ord som jag känner igen mig i. Det finns en inarbetad plattform att utveckla organisationen vidare utifrån ledorden.

Min ambition är att så fort som möjligt lära känna Stretch organisationen och våra kunder för att kunna bilda mig en uppfattning hur vi bäst utvecklar deras affär under 2014 och 2015. Det här kommer bli en spännande resa för både Stretch och våra kunder, fortsätter Henrik.

Nyfiken på att veta mer? Kontakta Henrik direkt på henrik.smedberg@stretch.se  eller 073-399 75 64.

Stretch grundades år 2002. Koncernen består av bolag med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Karlstad, Köpenhamn och Oslo med sammanlagt cirka 160 medarbetare.

Malin Anjou, marknadsansvarig malin.anjou@stretch.se 070 549 61 30