Ny VD för Stretch Öresund AB

Daniel Terborn tillträder som ny VD för Stretch Öresund. Med stor erfarenhet av processlösningar med hjälp av Microsoft och webbteknologier i bagaget ska han komplettera bolagets redan starka expertis inom SAP.

–Stretch har stark kompetens inom SAP samt mycket engagerade och duktiga medarbetare här i Malmö. För att fortsätta växa är en satsning inom närliggande affärsområden ett logiskt nästa steg. Min erfarenhet inom skräddarsydda system med Microsoft, webb och agila metoder kommer väl till pass för att fortsätta leverera förstklassiga lösningar till våra kunder, berättar Daniel Terborn.

Daniel Terborn tillträder som ny VD för Stretch Öresund AB. Med stor erfarenhet av processlösningar med hjälp av Microsoft och webbteknologier i bagaget ska han komplettera bolagets redan starka expertis inom SAP. Han tillträdde som VD för Stretch Öresund den 1 nov 2011.

–Att tillsätta en VD från utanför SAP-världen är en medveten strategi. Vi ser att våra kunder i allt större utsträckning efterfrågar lösningar som kompletterar SAPs produkter och tillför mervärde. Genom att utnyttja Microsofts teknik för att ytterligare stödja kunders affärsprocesser och dra nytta av funktionaliteten som SAP innehåller förstärks Stretchs erbjudande, säger Jan Maelum, koncernchef på Stretch.

Strategin för Stretch Öresund är nu att berätta för marknaden hur Microsofts teknik kan utnyttjas för att till fullo dra nytta av informationen och funktionaliteten som exempelvis SAP innehåller. Vår ambition är att vara med och stärka kundernas affärsprocesser och därmed befästa vår roll som en av de ledande leverantörerna när det gäller affärslösningar.

–Att få arbeta med så kunniga och drivna personer inom ramarna för ett bolag som både är ett Gasellföretag samt rankas som en av Sveriges bästa arbetsplatser är verkligen ett privilegium. Nu gäller det att fortsätta i samma anda och skapa en satsning inom Microsoft som följer samma höga standard som Stretch gjort sig kända för inom SAP-världen, avslutar Daniel Terborn.

• it-konsult
  • sap
  • microsoft
  • konsultbranschen
  • affärssystem
  • öresundsregionen
  • nyetableringar

Stretch grundades år 2002. Koncernen består av bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Karlstad, Öresund och Oslo med sammanlagt cirka 130 medarbetare.

Daniel Terborn, VD Stretch Öresund AB
daniel.terborn@stretch.se +46 (0)703-599 559