Ny VD på tur i Stretch Norge

Nu är det dags att ta Stretch Norge till nästa steg i utvecklingen. Vi ska gå ifrån etableringsstadiet till att vara en utmanare på marknaden. Stretch Norge AS har snart varit verksamma i tre år. Efter investeringar på marknaden har vi under det senaste året haft en fantastisk resultatutveckling. Vi har etablerat oss på nya kunder i en takt som har gett oss stort självförtroende. Vi har också anställt fem nya medarbetare under de senaste månaderna. Stretch Norge är idag en viktig och lönsam del i vår skandinaviska satsning. Dessutom har vi anställt en ny VD för att stärka upp oss inför nästa steg. Framtiden känns väldigt spännande för oss just nu i Norge säger koncernchefen Jan Maelum.

Ny VD för Stretch Norge AS från den 1 november är Sanna Andersson som har mer än 10 års erfarenhet av Stretch och vår konsultaffär. Sanna har bland annat drivit flera av våra största affärssystemsprojekt och arbetat många år som ledare inom Stretchorganisationen. Är det någon som kan Stretch, vår affär och vår kultur så är det hon, fortsätter Jan.

Att få möjligheten att utveckla mitt entreprenörskap i en VD-roll för en av våra mest spännande marknader känns otroligt inspirerande. Norge är en marknad som bubblar och vi är bara i början av vår utveckling och vår varumärkesetablering. Jag har följt bolaget från start så jag vet väl vilken spännande utmaning jag har framför mig, berättar Sanna.

En utmaning är att vi inte har tillräckligt med konsulter i Stretch Norge för att fylla våra uppdrag. På kort sikt löser vi det genom att förstärka med konsulter från Sverige men på lång sikt behöver vi bygga vår egen organisation. Alla i Norge hjälper till att jobba med vår rekrytering för Stretch Norge har alltid varit ett teamwork, och det ska vi fortsätta med, säger en förväntansfull Sanna.

För mer information kontakta sanna.andersson@stretch.se +46 70 299 22 89.

Stretch grundades år 2002. Koncernen består av bolag med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Karlstad, Köpenhamn och Oslo med sammanlagt cirka 150 medarbetare.

Magnus Högfeldt, marknadsansvarig magnus.hogfeldt@stretch.se 070 552 81 59