Stora lilla konsulten – Ny VD Stretch AB

Stretch löfte till marknaden är att vara den stora lilla konsulten som kombinerar personlighet och värdeskapande. Vi lovar dig omtanke. Vi är nyfikna på dig, affären och omvärlden. Vi drivs av att uppnå resultat.

Vi tror på bolagiseringens kraft i att få det här att hända på den egna marknaden via de lokala bolagen.

Det är viktigt att alla bolag i Stretch kan realisera vårt löfte och att det sker i nära dialog och relation tillsammans med våra kunder och medarbetare. Samtidigt är det stora bolagets resurser och kompetenser en framgångsfaktor att räkna med både i vår försäljning men framförallt i vår leverans. Kombinationen av de här två kontrasterna sammanfattar Stretch i ”den stora lilla konsulten”.

I moderbolaget Stretch AB, har vi därför tydliggjort våra roller för utvecklingen av Stretch.

Malin Anjou har utnämnts till VD för Stretch AB. Som VD i moderbolaget ska Malin framförallt delta och utveckla koncernens försäljning, nyckelkundsrelationer och vårt gemensamma varumärke – den stora konsulten.

Jan Maelum som tidigare varit VD i Stretch AB fortsätter att arbeta med entreprenörskapet i koncernen, de enskilda bolagens långsiktiga utveckling och Stretch ägarfrågor. Jan tar rollen som styrelseordförande med utgångspunkt den lilla konsulten.

Den stora lilla konsulten och vårt löfte är det som särskiljer oss mot många av våra konkurrenter. Många har den tekniska och de funktionella kompetenserna men få kan omsätta det till reella värden till nytta för kunden. Närheten och förståelsen för kundens vardag är nyckeln till framgång. Den stora lilla konsulten kombinerar det personliga med det värdeskapande. Här kan Stretch göra en skilland, säger en förväntansfull Malin ny VD i Stretch AB.

Stretch är ett konsultbolag som förenklar företags processer så att maximalt av resurserna går till affären. Med grym teknik stretchar vi våra kunders verksamhet. Marknadens förändringar sätter kundernas kärnverksamhet på prov. Det innebär att invanda mönster behöver utmanas och då är vi där med marknadens ledande system och morgondagens processtöd.

Stretch grundades 2002. Koncernen agerar på den skandinaviska marknaden med bolag i Stockholm, Malmö, Göteborg, Karlstad, Köpenhamn och Oslo. Totalt är vi ca 170 medarbetare.

Malin Anjou, marknadsansvarig malin.anjou@stretch.se 070 549 61 30