Stretch – En av Europas bästa arbetsplatser 2012

Den 19e juni utsåg Great Place to Work® Institute Europas bästa arbetsplatser. Stretch placerade sig på en 33e plats på listan för medelstora företag. En placering som kompletterar den femte plats som Stretch erhöll på den nationella listan.

- Vi är naturligtvis mycket glada över placeringen, säger Jan Maelum, koncernchef för Stretch. Vi har sedan vår start för tio år sedan haft som en av våra strategier att vara den attraktivaste arbetsplatsen. Denna placering är ett kvitto på att vårt kontinuerliga arbete inom området varit lyckosamt och att vi står oss väl i konkurrensen, även på europeisk nivå. Ett viktigt faktum konstaterar Jan, då vår pågående expansion sträcker sig utanför Sveriges gränser, primärt i Norden.

- Men det som glädjer mig mest är det underliggande faktumet att så många trivs så bra med att arbeta på Stretch, fortsätter Jan Maelum. Detta oavsett om man är anställd i Stockholm, Göteborg, Malmö eller Oslo.

Sanna Andersson är Talent Manager på Stretch och ansvarar för att kompetens- och ledarutveckling. Hon menar att det krävs medvetna åtgärder för att vara en attraktiv arbetsgivare, men att det är minst lika viktigt med en sund och fungerande företagskultur. För Stretch utgör det den grund som skapar trivsel och trygghet, avslutar Sanna.

Stretch grundades år 2002. Koncernen består av bolag med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Karlstad, och Oslo med sammanlagt cirka 130 medarbetare.

Emma Almroth, marknadskoordinator emma.almroth@stretch.se 070 44 15 346