Stretch goes retail

Djup insyn i branschen och bred verksamhetskunskap är det som krävs för branschspecifik IT-konsulting. Och det är precis vad Isabell Höglund, nyrekryterad från Extenda, tillför retailsatsningen på Stretch.

–Vi är oerhört glada att Isabell har valt att börja hos oss, säger Martin Nordqvist, ansvarig för retailsatsningen på Stretch Stockholm. Tanken är att verksamhetskompetens, i kombination med Stretchs redan starka kärnområden inom CRM, SCM och procurement, kommer att bidra till en ännu starkare leverans och kundnytta.

–Under mina 16 år i branschen har jag arbetat med ett flertal av Sveriges största retailkedjor både nationellt och internationellt. Nu ser jag fram emot att utveckla möjligheterna hos Stretch. Här finns en enorm kompetens, säger Isabell Höglund.

Retailmarknaden utvecklas i snabb fart och redan hård konkurrens blir knivskarp. Utvecklingen drivs bland annat av att branschens förutsättningar transformerats till globala spelregler. Och det pressar aktörer, i alla led, till att sänka kostnader, optimera processer och automatisera så mycket som möjligt.

Enligt Isabell Höglund innebär utvecklingen:

• Ännu tydligare fokus på kärnprocesserna kring produktinformation, kundlojalitet och orderprocess (bland annat lager och distribution).

• Mobila lösningar och integration till social medier kommer utvecklas.

• Flerkanalsförsäljning – ge kunden möjlighet att fritt köpa från valfri kanal som E-handel, M-handel (mobil) och F-handel (Facebook).

• Valmöjlighet av distributionskanal för det enskilda köpet, exempelvis köpa produkter online och hämta upp dem i vald butik.

• retail
  • rekrytering
  • affärssystem
  • it-konsult
  • konsultbranschen
  • branschnyheter
  • nysatsning
  • detaljhandel

It-konsultföretaget Stretch arbetar med affärssystemet SAP i kombination med andra ledande affärslösningar. Stretch erbjuder expertis inom integration, säkerhet, analys, användarvänlighet och processtöd genom enhetliga och effektiva system.
Stretch grundades år 2002. Koncernen består av fem bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo
med sammanlagt drygt 100 medarbetare.

Martin Nordqvist martin.nordqvist@stretch.se 070-8867800
Emma Almroth, marknadskoordinator emma.almroth@stretch.se 070 44 15 346