Stretch nyblivna medlemmar i The Open Group

Stretch ökar sin satsning på Enterprise Arkitektur och blir medlemmar i organisationen The Open Group.

Stretch har under det senaste året satsat på EA-området och rekryterat ett antal kompetenser till bolaget. På Stretch finns nu flertalet TOGAF® certifierade Enterprisearkitekter.

"Det är ett naturligt steg för oss att bli medlemmar i The Open Group", säger Alex Tesdorf, affärsområdesledare för området kring integration och arkitektur på Stretch i Stockholm.

Stretch har varit aktivt på EA-området länge och med den här satsningen på TOGAF® och ArchiMate® har Stretch ökat sin bredd kompetensmässigt. Därmed kan vi nu hjälpa våra kunder inom ytterligare områden.

"Det ligger helt i linje med vår befintliga kompetens inom verksamhetsanalys och kravställning att leverera EA-projekt samt arkitekturresurser till våra kunder, både på verksamhetssidan och på tekniksidan", fortsätter Alex.

Med medlemskapet kommer tillgång till ett världsomspännande nätverk av organisationer och erfarenheter. Stretchs engagemang för The Open Group och dess metoder och ramverk adderar till denna samlade erfarenhet med leverabler från ett stort antal uppdrag i flertalet branscher.

• togaf
  • the open group
  • it-arkitektur
  • stretch
  • alex tesdorf

IT-konsultföretaget Stretch arbetar med affärssystemet SAP i kombination med andra ledande affärslösningar. Vi erbjuder expertis inom processtöd, beslutsstöd, arkitektur, integration, säkerhet och användarvänlighet genom enhetliga och effektiva system.

Stretch grundades år 2002. Koncernen består av bolag med kontor i Stockholm, Göteborg, Karlstad, Öresund och Oslo med sammanlagt cirka 130 medarbetare.

OM THE OPEN GROUP

The Open Group är ett konsortium, leverantörsoberoende och teknikneutrala i sin verksamhet. Genom att skapa gränslösa Informationsflöden möjliggör The Open Group tillgången till integrerad information både inom och mellan företag baserade på öppna standarder och global samverkan. The Open Group har tagit fram och utvecklat internationella standarder som TOGAF® och ArchiMate®. För mer information vänligen se: <http://www.opengroup.org>

Alex Tesdorf 070-323 46 36 <alex.tesdorf@stretch.se> <http://www.stretch.se>