Stretch satsar på unga talanger

Som ett led i att växa företaget och vår förmåga att leverera verkliga lösningar för verkliga behov startar Stretch nu ett program för juniorkonsulter, Stretch Take Off. Syftet är att erbjuda våra kunder effektiva och prisanpassade leveranser samtidigt som vi bygger extraordinära konsulter.

Vi satsar på unga ambitiösa personer laddade med energi, vilja och drivkraft. Vi tror att de har en ingenjörs-, systemvetar- eller ekonomutbildning. Att redan från början vara med och forma dessa till våra framtida stjärnkonsulter ska bli fantastiskt roligt samtidigt som det är ett stort ansvar, säger Stefan Meller som kommer att leda satsningen. Annonsering kommer ske via LinkedIn, hemsidan och även ute på skolorna i samband med arbetsmarknadsdagar och liknande.

Den affärsmässiga effekten blir att Stretch nu kan erbjuda konsulter mer anpassade till uppgiftens natur. När drivkraft och en vilja att ta i det lilla extra är viktigare än flerårig erfarenhet passar våra talanger utmärkt. De kompletterar även våra seniora konsulter t ex genom att göra analyser, bereda underlag och ta ansvar för projektadministration. Stretch Take Off innebär helt enkelt att vi på ett mer träffsäkert sätt kan möta våra kunders verkliga behov.

IT-konsultföretaget Stretch arbetar med affärssystemet SAP i kombination med andra ledande affärslösningar. Vi erbjuder expertis inom processtöd, beslutsstöd, arkitektur, integration, säkerhet och användarvänlighet genom enhetliga och effektiva system.

Stretch grundades år 2002. Koncernen består av bolag med kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg, Karlstad, och Oslo med sammanlagt cirka 130 medarbetare.

För mer info kontakta gärna:
Stefan Meller, stefan.meller@stretch.se 070 23 10 880