Namnbyte signalerar ökat skandinaviskt fokus

Ett namnbyte är inte hela historien. Med skandinavisk spetskompetens, ett av Skandinaviens ledande lojalitetssystem och en komplett produktportfölj för kunddialog, förväntar man att ta marknadsandelar. Målet är att bli de nordiska kundernas val av kommunikationslösningar.

StroedeRaltons systerbolag i Danmark, Lettershop Mailservice A/S byter namn till StroedeRalton A/S. Men det är inte hela historien. Som ett led i en större nordisk strategi samlar InterMail A/S sina två bolag under samma namn för att kunna erbjuda företag i norden totallösningar för kundkommunikation. Samtidigt ökar man sitt fokus på det digitala området. Som ett led i detta byter det danska bolaget Lettershop Mailservice A/S namn till StroedeRalton A/S från den 1 januari 2012.

- Vi vill signalera att vi nu är ett kommunikationsföretag, med både traditionella kanaler och moderna digitala lösningar. Med ett gemensamt namn i Skandinavien stärker vi vår position på marknaden, säger Ray Andersson, VD. Genom att kombinera våra olika kompetensområden kommer vi att kunna erbjuda helt integrerade kommunikationslösningar och kunderna får tillgång till skandinavisk erfarenhet på området.

Totalleverantör av integrerade kommunikationslösningar

- Dagens marknadsförare behöver integrerade lösningar som stöttar, men också förbättrar den löpande kundkommunikationen. Med en komplett produktportfölj och spetskompetens kommer vi att kunna ta marknadsandelar, förklarar Ray Andersson.

StroedeRaltons produktportfölj innehåller allt från lojalitetssystem, adressförmedling, kundanalyser och trycksaker till e-postutskick och print och kuvertering av brev.

StroedeRalton skickar digitala och fysiska försändelser till mottagare runt om i världen via brev, SMS, e-post, appar och Facebook. I Skandinavien står man för ungefär 300 miljoner utskick årligen och är därmed en av de största dialogproducenterna i Norden.

Lång erfarenhet och goda referenser

Stroede startade sin verksamhet redan 1946 och har utvecklat några av marknadens bästa kunddatabaser. Ralton började sin bana 1963 med paketering av bland annat Ellos och Ikeas kataloger och var en av Sveriges största aktörer inom relationsmarknadsföring. StroedeRalton har funnits i Sverige sedan 2004, när de två stora företagen slog ihop sina verksamheter. Särskilt ett av företagets system, Relation Plus®, har haft stor succé i Sverige. Relation Plus® är ett lojalitetssystem som med sin kampanjmodul särskilt lämpar sig för retailbranschen och kampanjintensiva företag. Sedan 2007 ingår StroedeRalton i InterMail A/S.