Resurs Bank och StroedeRalton ingår ett strategiskt samarbete kring kundlojalitet och finansiella tjänster

För den ledande nordiska nischbanken innebär avtalet att man kompletterar utbudet av finansiella tjänster till detaljhandel med möjligheten att skapa ett avancerat och modernt kundlojalitetsprogram, baserat på StroedeRaltons RelationPlus verktyg. Med samarbetet får StroedeRalton samtidigt möjlighet att introducera sina kunder till de olika finansiella tjänster som Resurs Bank tillhandahåller.

Samarbetet innebär ett åtagande att gemensamt överföra kunskap om finansiella tjänster och kundlojalitet för att på ett ännu bättre sätt stödja respektive företags kunder.

"StroedeRalton är en av nordens främsta aktörer inom kundlojalitet och vi är glada att kunna erbjuda våra samarbetspartners kostnadseffektiva och tekniskt framstående lösningar för kundlojalitet. Lösningar som kan användas av både mindre och större detaljhandelskedjor," säger Ola Carlman, affärsområdeschef företag på Resurs Bank.

"Relation Plus lösningen gör det möjligt för Resurs Bank att erbjuda sina kunder ett starkare erbjudande och därmed öka sin kundlojalitet. Dessutom kommer många av de företag som StroedeRalton är i kontakt med att kunna få ett ännu bättre kunderbjudande, om de använde sig av Resurs Banks finansiella tjänster," säger Kai Ausfelt, försäljningschef hos StroedeRalton.

StroedeRalton erbjuder sina kunder Relation Plus, en skalbar kundlojalitetslösning med möjlighet att segmentera, bygga avancerade kampanjer och dialogprogram samt multikanalslösning för kundkommunikation. Bland de kunder som idag använder Relation Plus återfinns exempelvis KappAhl, Jula och Intersport.

Resurs Bank vänder sig både till större samarbetspartners inom detaljhandeln och till deras kunder samt privatpersoner som lånar eller sparar pengar i Resurs Bank eller använder kreditkorten Supreme Card. Exempel på samarbetspartners inom Säljfinansiering i butik/e-handel är kedjor som SIBA, Bauhaus, Mio, Sova och NetOnNet.

För ytterligare information:

StroedeRalton, Per Tenggren, Key Account Manager och kundansvarig, +46 709-149 039

Resurs Bank, Olof Engvall, Presskontakt, +46 736-61 20 43

• strategiskt samarbete
  • finansiella tjänster
  • intermail division kommunikation
  • kundkommunikation
  • lojalitetskoncept
  • lojalitetssystem
  • marknadskommunikation
  • resursbank
  • resurs bank

Vår vision är att bli Nordens ledande leverantör av integrerade lösningar för effektiv tillämpning av direkt marknadskommunikation. Genom dotterbolaget StroedeRalton är InterMail en av de största leverantörerna av fulfillmenttjänster, e-fakturering och sist men inte minst IT-baserade lojalitetssystem i Norden – mjukvara för att skapa lojalitetsprogram och kundklubbar.

Därtill är InterMail en av Nordens största kuverttillverkare. Vi tillverkar omkring en miljard kuvert om året och har dessutom en lång rad fraktkoncept (SkanPack) som efterfrågas av den kraftigt växande e-handeln.

Vi hjälper våra kunder att bygga starkara relationer till sina kunder.