StroedeRalton & Pulsen hjälper Hööks med kundklubb

Genom nya kundklubben ”Hööks & Friends” knyter Hööks ihop säcken och tar bort sömmarna mellan sina olika försäljningskanaler. I och med samarbetet mellan StroedeRalton och Pulsen har Hööks fått ett unikt lojalitetsprogram som sträcker sig över både deras butiker och e- och distanshandel.

Hööks, störst på hästsport i Norden, har startat en kundklubb med hjälp av StroedeRaltons Relation Plus och Pulsens Harmoney.

Hööks, som skickade ut sin första postorderkatalog redan 1979, har gjort en resa från sadelmakeri till omnichannel-företag som omsätter cirka 400 miljoner genom sin försäljning i över 40 butiker i Norden, e-handel och postorder. Genom nya kundklubben ”Hööks & Friends” knyter man ihop säcken och tar bort sömmarna mellan sina olika försäljningskanaler.

Genom en integration mellan två system går all relevant information i Pulsens affärssystem Harmoney över i Relation Plus. Genom lojalitetssystemet kan man följa kunderna utifrån köpbeteende och skapa unika erbjudanden. Medlemmarna i Hööks & Friends kommer att få riktade nyheter, kampanjer och erbjudanden som passar just deras behov och intressen.

- Ju mer vi vet om våra kunder, desto bättre kan vi kommunicera med dem, säger Patrik Back, CFO Hööks. Vi kan nu skicka relevanta och personliga budskap som träffar 100 % rätt. Genom lojalitetssystemet kan vi göra analyser och använda som grund för strategiska beslut och produktutveckling som gynnar både våra kunder och oss som företag.

Genom samarbetet mellan StroedeRalton och Pulsen har Hööks fått ett unikt lojalitetsprogram som sträcker sig över både deras butiker och e- och distanshandel.

• Partnerskap, samarbeten

• pulsen borås
  • hööks hästsport
  • distanshandel

StroedeRalton ligger bakom några av Skandinaviens största och bästa relations- och lojalitetsprogram. Vi kommunicerar med över 100 miljoner mottagare varje år.

Thomas Nilestoff

Nordic Sales Manager Digital Channels Digital Channels, Relation Plus +46 (0)72 303 39 52