Supergruppen Kapten Haddock släpper nyinspelning av Göta Kanal-schlagern

Supergruppen Kapten Haddock släpper nyinspelning av Göta Kanal-schlagern

Det är i år fyrtio år sedan Cool Candys låg på Svensktoppen med slagdängan Göta Kanal. Kapten Haddock firar detta med en rykande nyinspelning som doftar jamaicansk reagge, steel drums och svensk sommar.

I Kapten Haddock hittar vi en stor del av den svenska popeliten i form av Joppe Pihlgren, Idde Schultz, Staffan Hellstrand, Sulo och Per Persson som dessutom är med ombord på sommarens turné ”Göta Kanal Rock” på M/S Diana.

Göta Kanal Rock går från Bergs slussar till Göteborg och stannar för unika spelningar i Motala, Sjötorp, Lidköping, Trollhättan och Kungälv. Båten är den klassiska kanalbåten M/S Diana från 1931 och du får chansen att bo ombord på M/S Diana tillsammans med några av Sveriges bästa artister och musiker.

Nyinspelningen av Göta Kanal ges ut av Legal Records med tillstånd av Warner/Chappel Music

För mer information om musiken

Kontakta Sulo: 0702 384 718

eller Peter Näslund: 070 422 01 11

För information om resan ombord på M/S Diana

Kontakta Håkan Gullberg: 0708-94 76 43

Kuriosa

Cool Candys Göta Kanal är i sitt ursprung en cover på "Einmal verliebt, immer verliebt" som skrevs av Ralph Siegel ( bl a Ein bisschen frieden). Den framfördes i originalet av Peggy March och nådde till en 23e plats på tyska singellistorna. Cool Candys kommer för övrigt från Lidköping.

GÖTA KANAL ROCK 2011 – Sommarens skönaste musikupplevelse! Följ med ombord tillsammans med artisterna på M/S Diana. För mer information, gå in på vår hemsida: www.gotacanal.se