Cotton Club underhåller till sjöss i sommar

Cotton Club underhåller till sjöss i sommar

En av sommarens stora nyheter på Strömma är att orkestern Cotton Club bjuder in till stor fest i härligt skärgårdsformat. Bandet, som bland annat spelade på kronprinsessan Victoria och prins Daniels bröllopsfest, kommer under sju sommarkvällar att ta över M/S Victoria och förvandla henne till ”The Live Music Boat”. Det kommer erbjudas fartfyllda kvällar med den elva man starka orkestern som levererar sin unika blandning av soul, disco och jazz. Richard Häger, som är kapellmästare och sångare för Cotton Club, menar att bandet verkligen får spela i sitt rätta element.

– Vi har alltid inspirerats av gamla epoker. Namnet Cotton Club är till exempel hämtat från en klubb i 1920-talets Harlem. Med The Live Music Boat har vi inspirerats av klassiska flodbåtar i New Orleans, där man åt middag, umgicks och hade världens party. Vi börjar lite lugnare med jazz och soul och bygger därifrån. Till slut lyfter vi taket med disco och funk. Och utanför har vi världens vackraste utsikt - Stockholm en sommarkväll, säger Richard Häger.

Sommarbuffén som serveras på The Live Music Boat är tillagad i M/S Victorias kabyss, för precis som på alla Strömmas fartyg är maten tillagad ombord. Och för de som föredrar en stillsammare tillvaro än soul-och-jazz-kvällar erbjuds en uppsjö av andra alternativ, så som teaterturer och trivsamma söndagsbruncher.

Strömmas ambition är Stockholms skärgård ska vara till för allas ögon, magar och hjärtan.

Kontakta Peder Ling, Strömma för mer info: peder.ling@stromma.se eller 0707-64 01 69