Nyöppning av Bistro Kastellet.

Nyöppning av Bistro Kastellet.

– Vi är så nöjda med konceptet och hela idén att vi inte vill vänta ett år med att öppna. Vi vill redan nu erbjuda Vaxholmsbor och besökare på orten ytterligare ett spännande och attraktivt restaurang- och café-alternativ, säger Egon Persson, platschef på Vaxholms Kastell.

Bistro Kastellet ligger mysigt beläget inne på Kastellets borggård. Soliga dagar kommer besökarna att kunna njuta av vädret på uteserveringen. Ruggiga dagar kurar man inomhus i skenet av stearinljus. Konceptet är en blandning av hembakt fika och vällagad bistromat med inslag från regionala leverantörer. Under helgerna i maj serveras en våffelbrunch som passar för både barn och vuxna och under sommaren kommer menyn att utökas ytterligare. Man kommer också att bedriva försäljning av lokalt producerade deliprodukter.

Annika Gorgiev, nytillsatt kökschef på Vaxholm Kastell, berättar entusiastiskt om de lokala samarbetena och den höga kvaliteten på deras råvaror: -Vi samarbetar med många små producenter, bland annat med Husmor Lisa, Siggesta gård, Roslagshonung, Vaxholm Kafferosteri, Skarpö Gård, Rindö Mejer med flera. Dessutom kommer vi att ha en del egna produkter till försäljning, berättar Annika.

Egon Persson fortsätter: - Vår ambition är att skapa en mysig plats där man kan stanna till och njuta av vällagad mat eller hembakt fika. Att komplettera det fina befintliga restaurang- och kaféutbud i den livliga skärgårdsstaden Vaxholm med helt unikt alternativ - som en bistro i en fästning på en ö - tror vi kan bidra till att stärka Vaxholm ytterligare, både som turistdestination och som en plats att bo på. Dessutom är ju Kastellet en symbol för Vaxholm och det är självklart för oss att det ska finnas möjlighet för alla att komma hit och äta eller fika, avslutar Egon.

Trots att Bistro Kastellet ligger på en ö är det lätt att ta sig dit. Kronuddens Taxibåtar trafikerar sträckan Vaxholm – Kastellet från Kajplats nr 9 var 20:e minut mellan kl 11-17.00 hela sommaren. Ett tips är att även besöka Vaxholms Fästnings Muséum och kanske bo över på Kastellets Bed & Breakfast. För mer information besök Bistro Kastellets Facebook-sida.

Vid frågor kontakta:
Egon Person, platschef, Vaxholms Kastell & Badholmen
08-1200 48 74, 076-8847784 eller egon.persson@stromma.se

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Nordens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt storstadsaktiviteter. Vi skapar upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Bergen, Stavanger, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Card, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Panorama Sightseeing, Vaxholms Kastell, Open Top Tours, Interbus och EkmanBuss. Läs mer på www.stromma.se

Ta del av nyheter, tips och erbjudanden från Strömma genom vår sida på Facebook eller följ oss på Instagram!

Jakob Wallin

Platschef Vaxholms Kastell & Badholmen +46-70-563 33 61