Strömma offentliggör obligationsprospekt och ansöker om inregistrering av sitt obligationslån vid Nasdaq Stockholm

STOCKHOLM, den 6 juli 2016. Strömma Turism & Sjöfart AB (publ) (”Strömma” eller ”bolaget”) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om inregistrering vid Nasdaq Stockholm av obligationslån.

Strömma emitterade den 27 maj 2016 ett icke säkerställt obligationslån om 300 miljoner kronor inom ett totalt rambelopp om 400 miljoner kronor. Obligationslånet löper till och med den 27 maj 2021 med en årlig ränta om STIBOR (3 månader) + 5,90 procent.

Bolaget har ansökt om notering av obligationslånet vid Nasdaq Stockholm och första dag för handel beräknas vara den 8 juli 2016. Med anledning av noteringen har bolaget upprättat ett prospekt som har godkänts av Finansinspektionen. Prospektet finns tillgängligt på bolagets webbplats www.stromma.se och Finansinspektionens webbplats www.fi.se.

Carnegie Investment Bank AB (publ) har agerat finansiell rådgivare och Gernandt & Danielsson har agerat legal rådgivare i transaktionen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Jan Larsén, VD, Telefon: +46 8-12 00 41 04, E-mail: jan.larsen@stromma.se
Claes Stocklassa, CFO, Telefon: +46 8-12 00 41 07, E-mail: claes.stocklassa@stromma.se

Denna Information

Strömma offentliggör denna information enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande kl. 14.30 den 6 juli 2016.

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Nordens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt storstadsaktiviteter. Vi skapar upplevelser som ger minnen för livet. Verksamheten bedrivs i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo, Bergen, Stavanger, Geiranger, Ålesund, Helsingfors, Köpenhamn och Amsterdam under kända varumärken som Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Canal Tours Copenhagen, Helsinki Card, Stockholm Pass, Paddanbåtarna, Rederi Göta Kanal, Nya Älvsborgs Fästning, Panorama Sightseeing, Vaxholms Kastell, Open Top Tours, Canal, City Sightseeing Worldwide och Gray Line. Läs mer på www.stromma.se

Ta del av nyheter, tips och erbjudanden från Strömma genom vår sida på Facebook eller följ oss på Instagram!