Strömma säljer F.O-Resor och satsar vidare på sightseeing

Strömma säljer F.O-Resor och satsar vidare på sightseeing

Strömma Turism och Sjöfarts stora satsningar på sightseeingverksamhet och beställningstrafik det senaste året har föranlett bolaget att ytterligare förtydliga affärsinriktningen. Beslut har därför tagits att avyttra F.O-Resor i Göteborg. Köpare är Erlings Resor i Slöinge.

Vi ser inte att det ligger inom ramen för den verksamhet vi bedriver att ordna resor till jordens alla hörn med flyg, säger Johan Ekman VD Strömma Buss. Erlings resor är en välrenommerad aktör som kan fortsätta upprätthålla den kvalitet som vi tycker att F.O-Resor står för och kan utveckla produkterna i enlighet med gästernas önskemål.

EkmanResor i Stockholm kommer dock att fortsätta driva reseverksamhet.

EkmanResor kommer nu att drivas tydligare under Ekman Buss Flexibussitet, och samarbetet med F.O-Resors nya ägare Erlings Resor kommer att fördjupas.

Under 2011 har Strömma satsat allt mer på sightseeingturer och beställningstrafik inom storstadsregionerna i Skandinavien med uppköp av DFDS Canal Tours och Vikingbus i Köpenhamn samt Helsinki Sightseaing, det här är ytterligare ett steg i den riktningen.

För mer information, kontakta:
Johan Ekman, VD Strömma Buss 08-12 00 45 44

Strömma Turism & Sjöfart AB är ett av Skandinaviens största upplevelseföretag med fokus på rundturer med båt och buss samt aktiviteter i fjällen. Visionen är att skapa upplevelser som ger minnen för livet och verksamheten bedrivs främst i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingfors och Köpenhamn under kända varumärken som bland andra Strömma Kanalbolaget, Stockholm Sightseeing, Paddanbåtarna, Göta Kanalrederiet, City Sightseeing, Open TopTours, Ekmanbuss och Hemavan Tärnaby.