STS Alpresor köper två nya hotell i Alperna

STS Alpresor, Nordens ledande alpresearrangör och ägare av bland annat klassiska Hotel Salzburger Hof i Bad Gastein, fortsätter sin satsning i Alperna och förvärvar två nya hotell, ett i italienska Cervinia och ett i österrikiska Bad Gastein.

- Cervinia och Bad Gastein är våra mest populära orter i Alperna så det känns fantastiskt kul att vi stärker vårt erbjudande ytterligare med två nya hotell, säger Niclas Helgesson, VD på STS Alpresor.

De två nya förvärven är Hotel Breithorn, Cervinia äldsta hotell och klassiska Hotel Goethehof i Bad Gastein. De välkända hotellen är byggda under första delen av förra seklet och ligger båda centralt och liftnära. De har idag drygt 100 bäddar och kommer inom kort att genomgå en omfattande om-och tillbyggnation.

STS Alpresor är Sveriges största arrangör av resor till Alperna med nästan 50.000 resenärer. I och med årets säsong har STS Alpresor arrangerat skidresor i nästan 40 år och programmet omfattar nu 21 orter i Alperna och USA. Förutom skidresor är STS Alpresor även en av de ledande konferensarrangörerna i landet och hade över 3 000 konferensgäster den gångna säsongen. Företaget som har cirka 250 anställda och omsätter 450 miljoner SEK äger och driver 7 hotell i Alperna varav Hotel Salzburger Hof är det mest kända.