Pressinbjudan till uppstarten för Culinary Attractions och Sörmländsk mat på bordet, 15 oktober 2018

STUA (Sörmlands turismutveckling AB) bjuder nu in press och media till uppstartstillfället för två projekt med fokus på mat den 15 oktober. Det ena projektet ska utveckla en sälj- och distributionsorganisation för att öka försäljning och produktion av sörmländska livsmedel genom konceptet ”Sörmländsk mat på bordet”. Det andra projektet ska utveckla mat-, dryck- & måltidsupplevelser för att möta kundernas efterfrågan genom ”Culinary Attractions”.

Programmet för dagen

09.00 - 11.45
Lukas på Stockfiller berättar mer om deras tjänst som är en samlingsplats där butiker & restauranger lägger externa beställningar. Amanda och John från MatMötet berättar om deras nya app för konsumenter som vill handla lokalodlat.

Projektledare Torbjörn Kock berättar om projektet Sörmländsk mat på bordet och vad som är på gång under projektperioden. Träffa aktörer som kommer att samarbeta i projektet.

12.00 - 13.15
Gemensam lunch och föreläsning med Johan Jörgensen från Sweden Foodtech. Johan är grundare av Swedenfoodtech.com med syfte att utbilda, rådgiva, accelerera och sammankoppla.

13.15 - 16.00
Träffa Jens Heed och Rachel Rau från VisitSweden som kommer att berätta om trender inom måltidsexport samt vad som görs nationellt. VisitSweden driver ett måltidsexport program där även Sörmland är engagerade.

Projektledare Torbjörn Kock berättar om projektet Culinary Attractions och vad som är på gång under projektperioden. Träffa aktörer som kommer att samarbeta i projektet.

Klicka här för mer information och anmälan: https://goo.gl/fVzNpo

Kontakta Torbjörn för mer information: torbjorn@stua.se, tel. 0155-22 27 76.