80 lacrossespelare intar Arcushallen i Luleå

I helgen samlas 80 studentidrottare från olika delar av landet i Luleå för att göra upp i Northern Lights Lacrosse.

Fyra herrlag gör upp i turneringen i sammanlagt åtta matcher. För damlagen hålls ett träningsläger där en professionell coach från Prag leder träningarna. Lag kommer från Karlstad, Linköping, Sundbyberg, Stockholm, Uppsala och Österrike.

Turneringen är landets nordligaste och arrangeras årligen av Norrlands enda lacrosseförening StiL Lacrosse. I år är turneringen större än någonsin och dessutom ett av Sveriges Akademiska Idrottsförbunds jubileumsarrangemang. Förbundet, där studentidrottsföreningen StiL vid Luleå Universitet är medlem, firar 2013 100-årsjubileum.

Läs gärna mer om hur lacrosse spelas i bifogad fil.
Lacrosse är en sport på stark uppgång i Sverige och vi utlovar en fartfylld helg. Varmt välkomna.

Plats: Arcushallen

Tider: 7/12 kl. 9.00-16.30