Årets eldsjäl inom studentidrott studerar på Linköpings universitet

Pressmeddelande   •   Nov 22, 2015 10:56 CET

Sveriges Akademiska Idrottsförbunds utmärkelse Årets eldsjäl gick till Camilla Lindquist, ordförande i Linköping Universitets AIF Simsällskap.

I sin roll som ordförande har Camilla Lindquist ständigt letat efter möjligheter för att främja studenter som vill kombinera universitetsstudier med idrott, både på elit- och motionsnivå. Som ordförande i LiU AIF Simsällskap var hon den främsta framgångsfaktorn när det första Student-SM i simning arrangerades våren 2015 med över 70 deltagare.

Camilla belönas med en prissumma på 5 000 kr.

För mer information:
Anders Manell, kommunikationsansvarig Sveriges Akademiska Idrottsförbund, 072-200 56 33

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 70 medlemsföreningar med cirka 50 000 medlemmar.

Kommentarer (0)

Kommentera