Göteborgsstudent till Student-VM i skridskor

Pressmeddelande   •   Mar 12, 2018 14:49 CET

Den 21-25 mars avgörs Student-VM i skridskor i Minsk, Vitryssland och Sverige har en deltagare på plats: Göteborgsstudenten Ann-Marie Lindqvist.

Student-VM i skridskor arrangeras för fjärde gången och Sverige har deltagit en gång tidigare. För Ann-Marie är det första gången i Student-VM, men hon deltog i Vinteruniversiaden (Student-OS) i Almaty, Kazakstan i januari 2017.

Såhär säger hon om tävlingen:

"Det känns jätteroligt att få representera Sverige och att debutera i Student-VM. Jag har tidigare erfarenhet av universitetsmästerskap eftersom jag deltog i Universiaden i Almaty i fjol, men det är första gången jag åker på ett Student-VM. Såhär inför resan är jag taggad och ser fram emot tävlingarna. Målet är att ta en topp 10-placering. Dessutom hoppas jag kunna göra några bra tider, då Minsk har en hall med bra förhållanden."

För mer information, kontakta kommunikationsansvarig på Sveriges Akademiska Idrottsförbund, Josefin Trogen på josefin.trogen@saif.se eller 010-476 54 95.

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 100 medlemsföreningar med närmare 60 000 medlemmar.

Kommentarer (0)

Kommentera