Guld till Lundastudenter

Lunds Akademiska Ryttarsällskap och Stina Holm vann individuellt guld i dressyr och den kombinerade lagtävlingen när Student-SM i ridsport avgjordes i Uppsala.

LARS fick även med sig ett silver i dressyr, genom Amanda Lindskog, och ett brons i hoppning, genom Malin Magnusson. Student-SM arrangeras i olika idrotter av Sveriges Akademiska Idrottsförbund och den gångna helgen avgjordes ridsport och strongman.

– Det här är det roligaste man kan göra och det har varig hög klass på arrangemanget och tävlingarna, säger Malin Magnusson, medicinteknikstudent och nybliven guldmedaljör i Lag kombinerat.

LARS studentryttare är också i högsta grad delaktiga som arrangörer av Student-VM som går av stapeln på Flyinge i månadsskiftet juni-juli.

För mer information:
Anders Manell
, kommunikationsansvarig, 010-476 54 94.

• student-vm
  • ridsport

• Lund

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 82 medlemsföreningar med närmare 60 000 medlemmar.