På lördag: Stockholmslag möts i finalen i Student-SM i amerikansk inomhusfotboll

På lördag kl. 16.30 spelas Student-SM-finalen i amerikansk inomhusfotboll mellan Handels Traders från Handelshögskolan och Stockholm Capitols från Stockholms universitet i Eriksdalshallen. Välkomna!

Sex lag har sedan seriespelet startade i november gjort upp om finalplatserna i kampen om att bli Sveriges bästa studentidrottslag. På lördags ska det avgöras vilket lag som blir svenska studentmästare.

Matchen om guldet är en repris på förra säsongens final, den gången stod Handels Traders som segrare.

– Finalen kan bli en riktig rysare, vi uppmanar alla som kan att komma till Eriksdalshallen, säger Joachim Skoogberg, marknadschef på Touchdown Sverige (TDS).

Det här är tredje säsongen av Student-SM i amerikansk inomhusfotboll, som är ett samarbete mellan Sveriges Akademiska Idrottsförbund och Touchdown Sverige.

– Hela den här säsongen har vi märkt av ett allt större intresse för Student-SM-turneringen med allt mer publik och spännande, underhållande matcher.

Program finaldagen i Eriksdalshallen lördag 1 februari
Kl. 13.30 Bronsmatch Örebro Black Jacks–Uppsala Snake Heads
Kl. 16.30 SM-final Handels Traders–Stockholm Capitols

Resultat från säsongen och mer fakta på Touchdown Sveriges hemsida: http://tdsverige.se/