Påminnelse: lördag 6 feb - Student-SM-final amerikansk inomhusfotboll - Uppsalastudenterna vs Carlberg

Imorgon lördag 6 februari kl. 18.00 i Eriksdalshallen spelas Student-SM-final i amerikansk inomhusfotboll mellan Uppsalastudenterna, Snakeheads och Carlberg Cavaliers.

Uppsalas studentlag, Snakeheads, säkrade sin finalplats genom att slå Örebro universitet Black Jacks borta i Örebro. Uppsalalaget spelar nu sin andra Student-SM-final. Stockholmslaget Carlberg Cavaliers var nära final förra säsongen men fick i semifinal se sig slagna av de blivande Student-SM-mästarna, Stockholms universitet Capitals.

Sveriges bästa studentidrottslag i amerikansk inomhusfotboll utses genom ett seriespel och är ett samarbete mellan Sveriges Akademiska Idrottsförbund och Touchdown Sverige. Läsårets säsong är den femte i ordningen.

Anders Manell
, kommunikationsansvarig, 0722-00 56 33
Joachim Skoogberg, Touchdown Sverige, 070-344 53 04

Fakta – Touchdown Sverige
Touchdown Sverige är en satsning initierad av DIF Amerikansk fotbollsförening. Syftet är att skapa en verksamhet för amerikansk fotboll som riktar sig till studenter vid eftergymnasiala utbildningar och att sprida intresset för amerikansk fotboll i Sverige.

• amerikansk fotboll
  • snakeheads
  • carlberg
  • cavaliers
  • eriksdalshallen

• Stockholm

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 82 medlemsföreningar med närmare 60 000 medlemmar.