Pressinbjudan: De regerande mästarna Uppsala Universitet Snake Heads bjuder in till seriepremiär på Fyrishov

Klockan 14.00 på söndag är det dags för första seriematchen i Touchdown Sverige, en turnering i amerikansk inomhusfotboll för studenter från hela landet. Matchen går av stapeln på Fyrishov i Uppsala där hemmalaget och regerande mästarna Uppsala Universitet Snake Heads möter Örebro Universitet Black Jacks.

Touchdown Sverige är en inomhusturnering i amerikansk fotboll för lag från svenska högskolor och universitet. Serien arrangeras av Touchdown Sverige och avgörs med Student-SM-status i samarbete med Sveriges Akademiska Idrottsförbund. 2016/2017 års serie är den sjätte upplagan och i år deltar Uppsala Universitet Snake Heads, Försvarshögskolans Carlberg Cavaliers, Örebro Universitet Black Jacks och KTH Royals. Utanför Student-SM deltar även Handelshögskolan i Stockholm Traders, Stockholm Universitet Capitols samt Högskolan i Halmstad.

"Det känns kul att vi nu startar sjätte säsongen av Touchdown Sverige, det betyder att det finns ett stort intresse för sporten och visar att den är här för att stanna. Att vi dessutom får börja säsongen i den anrika studentstaden Uppsala med de regerande mästarna Uppsala Universitet Snake Heads som hemmalag känns fantastiskt," säger Joachim Skoogberg, marknadschef på Touchdown Sverige.

Biljetter till matchen köps på tdsverige.se fram till 00.00 natten innan match eller i dörren.

För mer information, kontakta:

Joakim Skoogberg, marknadschef Touchdown Sverige, 070-344 53 04

• student-sm

• Uppsala

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 90 medlemsföreningar med närmare 60 000 medlemmar.

Josefin Trogen

Förbundskoordinator och Kommunikationsansvarig Kommunikation, administration, ekonomi 072-2503387