Pressinbjudan: På lördag: seriepremiär för Örebro Black Jacks som tar emot Uppsala Snake Heads i Student-SM i amerikansk inomhusfotboll

På lördag den 23 november kl. 17 går Örebro Black Jacks in i Student-SM i amerikansk inomhusfotboll hemma i Idrottshuset.

Sex lag gör upp om titeln Sveriges bästa studentidrottslag med seriespel i november-december och slutspel i januari-februari.

– Black Jacks som funnits med sedan allra första början i denna turneringsform, brukar alltid bjuda på bra publikupplevelse. Och det ska bli spännande att se hur Snake Heads som har en match spelad kan utmana rutinerade Black Jacks på hemmaplan, säger Joachim Skoogberg, marknadschef på Touchdown Sverige (TDS).

Det här är tredje säsongen av Student-SM i amerikansk inomhusfotboll, som är ett samarbete mellan Sveriges Akademiska Idrottsförbund och Touchdown Sverige.

Spelprogram Kvalserien:
2013-11-09 Uppsala Snake Heads – Stockholm Capitols 24–42
2013-11-16 Carlberg Cavaliers – Karlstad Westside Wolves, 80–0
2013-11-23 Örebro Black Jacks – Uppsala Snake Heads, Idrottshuset kl. 17.00
2013-11-30 Stockholm Capitols – Örebro Black Jacks, Sjöstadshallen kl. 17.00

2013-12-07 Karlstad Westside Wolves – Handels Traders, Fröding Arena kl. 16.00
2013-12-14 Handels Traders – Carlberg Cavaliers, Eriksdalshallen kl. 13.00
Slutspelet startar i januari med kvartsfinaler, semifinaler och final. Final och bronsmatch spelas 1/2.

Läs gärna mer på Örebro Black Jacks hemsida: http://blackjacks.se

För mer information
Joanna Bong Lindström, kommunikationsansvarig Sveriges Akademiska Idrottsförbund joanna.lindstrom@saif.se 0722-00 56 33

Joachim Skoogberg, marknadschef Touchdown Sverige