Säsongsstart för Student-SM i amerikansk inomhusfotboll

Den andra säsongen av Student-SM amerikansk inomhusfotboll inleds lördag den 17 november i Sjöstadshallen i Stockholm kl 17.00. Lagen som möts i öppningsmatchen är regerande mästarna Försvarshögskolans Carlberg Cavaliers som tar emot Stockholms Universitets Capitols. Sveriges Akademiska Idrottsförbund och Touchdown Sverige inledde 2011 ett samarbete i syfte att få fler studenter i Sverige att spela amerikansk fotboll.

- Äntligen drar vi igång den andra säsongen och med sex lag i turneringen kan vi se fram emot en intensiv och spännande säsong. Vi är mycket glada att vi tillsammans med Sveriges Akademiska IF kan erbjuda högklassig idrott och underhållning för publiken, säger Joachim Skoogberg, marknadschef Touchdown Sverige.

Nya för denna säsong är Karlstad och Uppsala Universitet. Tävlingen arrangeras genom en kvalserie i två grupper om tre lag, varefter lagen spelar slutspel. Finalen avgörs i Eriksdalshallen den 9 februari.

Spelprogram grundserie:
2012-11-17 FHS Carlberg Cavaliers – SU Capitols