Silver till FIKS

Pressmeddelande   •   Maj 10, 2015 16:49 CEST

På Studentiaden vann Kalmarstudenterna från FIKS silver i volleyboll. Studentiaden arrangerades av Vugi i samarbete med Sveriges Akademiska Idrottsförbund.

Studentiaden samlar flera Student-SM och är studentidrottens motsvarighet till SM-veckan. Svenska studentmästare utsågs i sjumannafotboll, badminton, innebandy och volleyboll.

– Det har varit spännande tävlingar med studentidrottare från hela landet. Det är kul att se hur naturligt det är att idrotta när man är student och hur naturligt det är att studera om man är idrottare, säger Erik Björkman från Sveriges Akademiska Idrottsförbunds tävlingskommitté.

För mer information:
Anders Manell
, kommunikationsansvarig, 010-476 54 94
Erik Björkman, tävlingskommittén, 0706-71 64 51

För ytterligare information se www.studentiaden.se

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 70 medlemsföreningar med cirka 50 000 medlemmar.

Kommentarer (0)

Kommentera