​Stockholmsstudenter till Student-EM i bordtennis

Den 20-25 juni 2017 avgörs Student-EM i bordtennis i Olomouc, Tjeckien. Från Sverige deltar två lag, varav ett från Handelshögskolan i Stockholm.

Laget består av Benny Feng, Gustaf Ericson och Eric Pettersson Ruiz, alla studenter vid Handelshögskolan i Stockholm.

Detta blir mitt första student-EM och det ska bli mycket spännande att se hur konkurrensen ser ut. På Universiaden har bordtennistävlingarna hållit hög internationell seniornivå med ett 20-tal av de främsta 200 på världsrankingen representerade, säger Gustaf Ericson som deltagit i Universiaden, studentidrottens motsvarighet till Olympiska spel, inte bara en utan två gånger tidigare.

Student-EM eller EUC (European University Championship) arrangeras av det europeiska studentidrottsförbundet (EUSA) varje udda år och är en bra erfarenhet inför framtida internationella tävlingar.

– Student-EM är ett utmärkt sätt för unga studentidrottare att utveckla sin mästerskapskompetens inför framtiden, säger Johanna Olsson, generalsekreterare på Sveriges Akademiska Idrottsförbund.

För mer information, kontakta Cecilia Västgård, tävlingsansvarig, Sveriges Akademiska Idrottsförbund: 010-476 54 93 eller cecilia.vastgard@saif.se

• Stockholm

Sveriges Akademiska Idrottsförbund utvecklar, samordnar och företräder svensk studentidrott genom tävlingar, utbildningar och påverkansarbete nationellt och internationellt. Svensk studentidrott erbjuder alla studenter att idrotta på sin ambitionsnivå och är det självklara valet för studenter som idrottar. Förbundet har 90 medlemsföreningar med närmare 60 000 medlemmar.