Uppsala Akademiska Roddarsällskap blev Årets förening

Sveriges Akademiska Idrottsförbunds utmärkelse Årets förening 2012 gick till Uppsala Akademiska Roddarsällskap, som därmed kammade hem 10 000 kronor. Priset delades ut i samband med Förbundsmötet i Linköping.

Årets förening har visat prov på en imponerande bredd och spets i både dam- och herrklasser. Föreningen har varit framgångsrik på nationella och internationella tävlingar samt representerat Sveriges i sin idrott.  Föreningen bedriver en målmedveten och omfattande nyrekrytering som resulterat i 200 nya idrottare.

Förutom att bli årets förening inom studentidrotten fyller Uppsala Akademiska Roddarsällskap i år 20 år.

För ytterligare information:
Anders Manell, kommunikationsansvarig, 072-200 56 33, anders.manell@saif.se

• akademiska
  • rodd
  • uars

• Uppsala

Sveriges Akademiska Idrottsförbund (SAIF) har 65 medlemsföreningar med sammanlagt cirka 65 000 studenter och är ett av Riksidrottsförbundets 69 specialförbund. SAIF samordnar det svenska deltagandet i Student-VM och Universiader och arrangerar på hemmaplan Student-SM, utbildningar och konferenser. Det övergripande syftet är att samordna och utveckla svensk studentidrott.